Köpvillkor
Leverans
Vi använder oss av DHL, Bring och Postnord som transportörer.
Här kan du hitta ditt närmaste DHL-paketutlämningsställe: DHL Servicepoint locator
Det händer även att vi kör ut varorna själva om det är tillräckligt nära.
-Ej uthämtat/mottaget paket
Paketet ligger kvar 14 dagar på utlämningsstället sedan går det i retur till oss.
Om paketet går i retur till oss debiterar vi en avgift på 250 kr inklusive moms.
Leveranstider
Fraktkostnader inklusive moms
Fraktkostnader baseras på vart godset skall skickas.
Betalningsalternativ
-Konto/kreditkort
Vi accepterar konto/kreditkort och använder PayPal som inlösare.
-Förskottsbetalning
Vid förskottsinbetalning kan man välja mellan att betala via:
Swish
Bankgiro
Bankkonto (SEK)
Bankkonto (Euro)
Bankkonto (USD)
-PayPal
Samma förfarande som vid kortbetalning men man använder sitt PayPalkonto istället.
-Faktura till privatperson i Sverige
Vid fakturaköp utgår faktureringsavgift på för närvarande 45 kr inklusive moms.
Personnummer krävs för kreditkontroll.
Fakturan skickas alltid med i paketet.
Vi förbehåller oss rätten att utan motivering eller förklaring kräva förskottsbetalning.
-Faktura till företag i Sverige
Vid fakturaköp utgår faktureringsavgift på för närvarande 45 kr inklusive moms.
Organisationsnummer/Personnummer krävs för kreditkontroll.
Vi levererar endast till den av bolagsverket registrerade adressen.
Vid fakturaköp måste fraktalternativet DHL Företagspaket väljas.
Vi förbehåller oss rätten att utan motivering eller förklaring kräva förskottsbetalning.
Ångerrätt
Vid köp på DeliCo.se gäller ångerrätten i enlighet med Distansavtalslagen (2005:59).
LÄNK: Konsumentverket om ångerrätt
Anmäl inom 14 dagar
Som kund har du då rätt att ångra köp inom 14 dagar från dagen du tagit emot varan eller hämtat den på aviserat utlämningsställe.
Returnera varan
Tänk på att produkt ska returneras i väsentligt oförändrat skick. Vi vill att den förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och med eventuella tillbehör. Kvitto eller faktura ska också medsändas. Även varor som följer på köpet ska självklart också returneras. Mindre varor levereras ofta med ytteremballage som skyddar original/produktförpackning. Vid eventuell retur bör då detta ytteremballage eller likvärdigt emballage användas.
Du ansvarar för returförsändelse. När du returnerar produkten står du själv för returkostnaden. Spar inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för godset vid en returförsändelse.
Livsmedel
Ångerrätt för livsmedel gäller endast vid obruten förpackning.
Återbetalning
Vid kortköp går återbetalning tillbaka till samma kreditkort.
Fel vid leverans
Om vi har skickat fel gods skall detta meddelas oss så snart det är möjligt.
Om paketet är skadat skall detta påpekas på utlämningsstället eller till transportören omedelbart.
Paketet bör därefter öppnas på plats så att eventuellt skadat gods kan anmälas direkt till transportören.
Vi använder oss av DHL, Bring och Postnord som transportörer.
Här kan du hitta ditt närmaste DHL-paketutlämningsställe: DHL Servicepoint locator
Det händer även att vi kör ut varorna själva om det är tillräckligt nära.
-Ej uthämtat/mottaget paket
Paketet ligger kvar 14 dagar på utlämningsstället sedan går det i retur till oss.
Om paketet går i retur till oss debiterar vi en avgift på 250 kr inklusive moms.
Leveranstider
I lager | Normal leveranstid 1 - 3 vardagar. Räknat från den dag då betalning mottagits eller köp godkänts. |
Beställningsvara | Normal leveranstid 5 - 10 vardagar. Räknat från den dag då betalning mottagits eller köp godkänts. |
Tillfälligt slut | Oftast är varan bara tillfälligt slut och kommer snart in i lager igen. Ibland kan den dock vara slut hos leverantören och då kan det ta längre tid. |
Fraktkostnader inklusive moms
Fraktkostnader baseras på vart godset skall skickas.
Sverige: |
59 kr för ordrar upp till 599 kr därefter fraktfritt 20 kr i småorderavgift för ordrar under 200 kr |
Danmark: | 99 DKK för ordrar upp till 1000 DKK därefter fraktfritt |
Finland | 15 EUR för ordrar upp till 120 EUR därefter fraktfritt |
Övriga EU: utom Grekland, Rumänien, Bulgarien |
399 kr |
Norge, Island, Grekland, Rumänien och Bulgarien: |
Beroende på vikt Vi kan skicka gods till en Service Point i till exempel Svinesund. |
Betalningsalternativ
-Konto/kreditkort
Vi accepterar konto/kreditkort och använder PayPal som inlösare.
-Förskottsbetalning
Vid förskottsinbetalning kan man välja mellan att betala via:
Swish
Bankgiro
Bankkonto (SEK)
Bankkonto (Euro)
Bankkonto (USD)
-PayPal
Samma förfarande som vid kortbetalning men man använder sitt PayPalkonto istället.
-Faktura till privatperson i Sverige
Vid fakturaköp utgår faktureringsavgift på för närvarande 45 kr inklusive moms.
Personnummer krävs för kreditkontroll.
Fakturan skickas alltid med i paketet.
Vi förbehåller oss rätten att utan motivering eller förklaring kräva förskottsbetalning.
-Faktura till företag i Sverige
Vid fakturaköp utgår faktureringsavgift på för närvarande 45 kr inklusive moms.
Organisationsnummer/Personnummer krävs för kreditkontroll.
Vi levererar endast till den av bolagsverket registrerade adressen.
Vid fakturaköp måste fraktalternativet DHL Företagspaket väljas.
Vi förbehåller oss rätten att utan motivering eller förklaring kräva förskottsbetalning.
Ångerrätt
Vid köp på DeliCo.se gäller ångerrätten i enlighet med Distansavtalslagen (2005:59).
LÄNK: Konsumentverket om ångerrätt
Anmäl inom 14 dagar
Som kund har du då rätt att ångra köp inom 14 dagar från dagen du tagit emot varan eller hämtat den på aviserat utlämningsställe.
Returnera varan
Tänk på att produkt ska returneras i väsentligt oförändrat skick. Vi vill att den förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och med eventuella tillbehör. Kvitto eller faktura ska också medsändas. Även varor som följer på köpet ska självklart också returneras. Mindre varor levereras ofta med ytteremballage som skyddar original/produktförpackning. Vid eventuell retur bör då detta ytteremballage eller likvärdigt emballage användas.
Du ansvarar för returförsändelse. När du returnerar produkten står du själv för returkostnaden. Spar inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för godset vid en returförsändelse.
Livsmedel
Ångerrätt för livsmedel gäller endast vid obruten förpackning.
Återbetalning
Vid kortköp går återbetalning tillbaka till samma kreditkort.
Fel vid leverans
Om vi har skickat fel gods skall detta meddelas oss så snart det är möjligt.
Om paketet är skadat skall detta påpekas på utlämningsstället eller till transportören omedelbart.
Paketet bör därefter öppnas på plats så att eventuellt skadat gods kan anmälas direkt till transportören.